Światowe początki - wróćmy do 1958 roku.

Dla każdego, nie tylko dla osób, które przekształciły podróże w pasję, "Maggiolina" i "Air Camping" są historycznymi synonimami dla namiotów dachowych. Oryginalny, wynaleziony przez Włochów w 1958 roku (zobacz broszurę o historii) samochodowy namiot dachowy został towarzyszem podróżników i odkrywców na całym świecie na ponad 50 lat. Niezwykła intuicja na tamten czas bazowana na nowonarodzonym rynku turystyki samochodowej aby połączyć poczucie wolności i niezależności z możliwie największym komfortem była podstawą do zasłużonego sukcesu. history-desc

Spanie? Ok. Tylko jak? I gdzie?
Wyszedł pomysł: "...dlaczego nie założyć namiotu na dach samochodu...?" Na pytanie padła naturalna odpowiedź: "No tak, ale jak?"

W mechanice są niezliczone rozwiązania. To była tylko jedna z opcji, którą można było wykorzystać.Pomiędzy końcem 1957 roku a marcem 1959 były dwa innowacyjne rozwiązania tego samego pomysłu: pionowo podnoszony namiot oraz namiot rozkładany w bok na zawiasie

Niemal współczesny, pierwszy - prawie jak obecnie - był przodkiem współczesnej Maggioliny (zwanej wtedy Autocampeggio Stogl w jego pierwszej wersji od imienia twórcy); opatentowany między 1957 a 1958 rokiem, tylko kilka miesięcy po "Air Camping'u", namiotu w postaci składanej tkaniny zaprojektowanego przez Giuseppe Dionisio (wynalazcy i projektanta znanego również jako Gidion) który uzyskał patent w 1959.

Pomiędzy modelem "skorupy" i składanego materiału nie było bezpośredniej konkurencji, obydwa projekty zostały zaprezentowane na tej samej wystawie w 1959, pierwszy w Mediolanie, kolejny w Cuneo. Zarówno "Maggiolina" jak i "Air Camping", jak zostały nazwane z niezwykłą pomysłowością były ogromnym sukcesem na ten czas dzięki technicznym innowacjom, które pozostały praktycznie niezmienione przez ponad 50 lat produkcji, podróży i historii.

Model Air Camping, który był łatwiejszy do wyprodukowania stopniowo przyciągnął uwagę opinii publicznej ostatecznie tworząc legendę dzięki przygodom Nino Cirani.

To innowacyjne narzędzie pomagające w mobilnym trybie życia produkowane na Włoskiej licencji w wielu różnych krajach włączając w to: Brazylię, Kanadę, Francję, Niemcy, USA i Wielką Brytanię.

Na początku namiot dachowy reprezentował niedrogą alternatywę do niezależnej podróży, jednak wraz z postępem czasu stał się podstawowym akcesorium podróżnika w takim stopniu, że firma zdecydowała się nazwać "Autohome" (samochodowy dom). Marka została stworzona we Włoszech. Obecnie oferuje siedem rodzajów namiotów: Maggiolina, Air Top, Columbus, Overland, Overzone, Overcamp i Air Camping z ponad 50 modelami do wyboru oraz akcesoriami aby sprostać wszelkim potrzebom.

Niekwestionowane wyposażenie dla podróżników, profesjonalistów i miłośników turystyki.

Autohome to historia namiotów dachowych...

Namiot Maggiolina na dachu Fiata 1500 sedan (późne lata sześćdziesiąte). Maggiolina z szyberdachem (lata siedemdziesiąte).
Maggiolina zamontowana na Mini Innocenti (wczesne lata osiemdziesiąte). Początkową nazwą było Columbus Days. Model ten został stworzony dla kamperów i wyższych pojazdów (lata osiemdziesiąte).
Air-Camping na dachu Fiata 850 (lata siedemdziesiąte). Air-camping na małym Fiacie 500 Giardiniera (lata sześćdziesiąte).
Namiot dachowy Air-Camping na Land Roverze Aziza 1 pana Nino Cirani.
Rajd Mediolan – Singapur, 1962 rok.
Namiot dachowy Air-Camping  na Aziza 3: legendarnyLandRover 109 pana Nino Cirani.
Tłumaczenie: Kamil